Peale rõõmsat taaskohtumist Eestimaa vabatahtlike esmaabi instruktoritega ja ergutavat kohvi algas aktiivne õppetegevus.
Lektor Gea oli ideaalne leid. Ta seletas lahti, et ei ole tähtis teha plaankonspekte. Palju tähtsam on sissejuhatus, leida õige õppimise meetod ning õpetamise eesmärk peab paigas olema. Õpetamise ajal on vaja saavutada, et õppuril oleks kasulik motivatsioon. Teda on vaja suunata edasi mõtlema, et ise leiaks endas põhjuse, miks ta tuli koolitusele. Iga õppimine on kvaliteetsem, kui päriselt kaasa mõeldakse. Hea nipp on kasutada loengul sõna “mõelge”, sest siis on hetkeks vaikus ja hakatakse mõtlema kaasa ning on lootust, et loengut kuulatake edasi aktiivselt. Õppimine on ehitamine, mis algab siis, kui õppur hakkab oma mõtteid konstrueerima ja tekib hetk, et ta ei tea mingit vahepealset asja. Järelikult peab hakkama mõtlema – see on õppimine.
|
Valikvastustega testid ei ole head, sest õppur ei mõtle päriselt. See on kasulik lugemise arendamisel, sest peab lugema mitu korda, et leida õiget vastust. Esmaabi instruktoritena saime kinnitust, et õpetamisel tuleb kohe alguses situatsioonidega alustada. Peale seda teooria koos tagasisidega. Õppimise kinnistamiseks muidugi uued situatsioonid. Kui alustada teooriaga, siis õppurid on pikalt mugavustsoonis ning nad ei tööta aktiivselt kaasa. Kuna instruktor on liider, siis kasulik on anda sõna vaikijatele ja tegelikult tänu sellele saab enda pealt suure koormuse maha, sest vaikijad hakkavad mõtlema ning jätkub kvaliteetne õppeprotsess. Passiivne kuulaja ei pinguta ja seega ta ei tee üldse vigu ning järelikult ta ei õpi midagi. Loengu lõpetuseks õnnestus ära laenata head väljendid nagu kordamöödasus ja hariduse väärkohtlemine. Saime kinnituse, et eksimine ei ole loomulik, vaid hoopis eksminine on hädavajalik! Peale eksimist hakkame päriselt õppima! Õppepäev lõppes produktiivselt, sest ise rotatsiooni käigus õpitubades arutledes jõudsime üksmeelele, et milline on imiku hingatamise algorütm, mitu hingamiskontrolli teha, mis seisukoht võtta zguthi õpetamisel, kui valus on valuvõte, mis saab ühetükimeetodist, kas aspiriini anda infarkti puhul, mida peab arvestama stabiilse küliliasendi puhul, mis värk on pea katmisel termokilega. Aga, et seda kõike täpselt teada saada, peab osalema naiskodukaitse baasväljaõppe esmaabi moodulil. Suur aitäh meeleoluka nädalavahetuse eest, kursuse ülem Merle Toompark. |
Naiskodukaitse tegevus
Väljaõpe, Tegevusvaldkonnad, Mentorlus, Tegevusplaan, Eelmised sündmused, Sündmuste arhiiv, Ole valmis! äpp
Tutvustus
Väärtused, Struktuur, Põhikiri, Sümboolika, Võsu õppe- ja puhkekeskus
Ajalugu
Enne II maailmasõda, Taasloomine, Virtuaalne muuseum, Naiskodukaitse juhid ajaloos, Aastaraamatud
Ringkonnad
Alutaguse, Harju, Jõgeva, Järva, Lääne, Põlva, Pärnumaa, Rapla, Saaremaa, Sakala, Tallinn, Tartu, Valga, Viru, Võrumaa
Astu liikmeks
Võta ühendust oma elukohajärgse ringkonna esinaise või instruktoriga, kontaktid leiad ringkondade alt. Loe liikmeks astumisest veel edasi.
Meie, naised
Sissejuhatus, Keskjuhatus, Persoonilood, Kõne Isamaale