Probleemide tekkimisel - Selgita välja, millised on antud teenusepakkuja võimalused/reeglid probleemsele kasutajale või sisule tähelepanu juhtimiseks (otselink raporteerimiseks, klienditoe kontaktid jne).
- Kui kahtlustad, et sind üritatakse petta või oled langenud kiusamise ohvriks, salvesta ja säilita vestluste logid, ekraanitõmmised postitustest jm, mis aitavad ründajat tuvastada või tõendavad tema käitumist.
- Pea meeles, et kellegi avalik „häbiposti panek" võib tunduda efektiivne ja suuremeelne teiste hoiatamiseks, küll aga võib see lõppeda sellega, et sulle esitatakse süüdistus teise isiku loata tema foto/andmete kasutamises.
- Kui kahtlustad, et su konto(de)le on sisse murtud, logi võimalusel välja kõigist seadmetest ja/või lõpeta pooleliolevad seansid (paljudel sotsiaalvõrgustikel ja meiliteenuse pakkujatel on turvaseadetes võimalus korraga kõikjalt välja logida) ja vaheta kohe parool kõigis keskkondades, mille kaudu sellele kontole ligi võis pääseda. Näiteks ülevõetud meilikonto puhul kontrolli oma olevasolevaid loetud ja kustutatud kirju, juhuks kui su mõne teise keskkonna (nt Facebooki) salasõna taastamiseks või vahetamiseks saadetakse sulle sellele meiliaadressile, mistõttu on saadud ligipääs ka su Facebooki kontole. Kasuta võimalusel kõigis keskkondades kahetasemelist autentimist.
Turvaline sotsiaalmeediakäitumine - Tee oma sõbralistile regulaarset „auditit“, eriti kui oled lisanud inimesi pärast ühekordset kontakti (suurüritused, koolitused, matkad jne) ja nendega hilisem kontakt puudub. Kui keegi su sõpradest hakkab äkki masspostitama tema tavapärase käitumisega mittesobivat sisu (keeles, mida ta ei oska, teemadel, mille suhtes tal huvi ei ole, agressiivseid turunduskampaaniaid vms), võib tema konto olla üle võetud. Teavita konto omanikku võimalikust pahatahtlikust tegevusest tema kontol ja eemalda ta (ajutiselt) oma sõprade nimekirjast.
- Ära võta vastu sõbrakutseid tundmatutelt isikutelt! Nt Facebookis saad valida, kes sulle sõbrakutseid saata saavad ning kõige kindlam oleks valida “Sõprade sõbrad”, mitte “Kõik“.
- Vaata üle oma profiil ja selle nähtavus erinevatele gruppidele ("Sõbrad", "Tuttavad", "Avalik"), vajadusel kustuta või muuda postituste või jagatud meedia privaatsusseadeid.
- Vaata regulaarselt üle, millistel kolmandate osapoolte rakendustel on ligipääs sinu andmetele ja kas see on jätkuvalt vajalik.
- Pea meeles, et enamike sotsiaalmeedia lehtede omanikud on suurkorporatsioonid, kelle eesmärk on teenida kasumit ja lahkete pakkumiste taga on sageli siduvad tingimused.
- Suhtu kriitiliselt sotsiaalvõrgustikes jagatavatesse uudistesse, kontrolli vajadusel teistest allikatest (eriti kui uudise postitajaks on teine kasutaja, mitte usaldusväärne meediaportaal). Jälgi, ega jagatav materjal pole aegunud ega pärine teadaolevatelt libauudiste portaalidest või kõmulehtedest.
- Kontrolli, kas Facebooki leht, mis jagab postitust, on Facebooki poolt verifitseeritud ehk õigeks tunnistatud (vt pilti).
|