Naised pidasid jahti - fotojahti Naised pidasid jahti - Sakala ringkonna tegusad liikmed olid jahiks valmis. Varustus kaasas, asuti ühel maikuu laupäeval Lõuna-Mulgimaale teele. Püsside asemel võeti kaasa fotoaparaadid, padruneid asendasid tagavaraakud ning jahisaagina toodi kaasa hulk meeleolukaid pilte. ← Eelmine Vihma sadas ja pesakastid valmisid Järgmine → Avastasime Viljandit! Naised pidasid jahti - fotojahti

Margit Rei 22. mail 2015

See oli ringkonna esimene fotojaht marsruudil Abja-Laatre-Vana-Kariste ja Uue-Kariste. Algust tegime Abjas. Sissejuhatuseks täiendas teejuht Eda meie teadmisi Abja ajaloost. Oluliseks märksõnaks on selle paiga puhul kitsarööpmeline raudtee!

Siis said osalejad, kaasaantud väljaprinditud paberid näpu vahel, vajalikke objekte otsima minna. Kohe haaras osalejaid põnevus ning suure hasardiga seigeldi ümbruskonnas. Eriti hoolikalt tuli uurida puust mulgi härra kuju.

Suundusime Abja Linavabriku juurde. Saime kuulda ajaloost ja huvipakkuv fakt on, et just selles vabrikus hakati esimesena Venemaa keisririigis kasutama soojaveeleotust. Osalejad said linavabriku ajaloopunktis ka keha kinnitada sooja tee ja küpsistega.

Naised pidasid jahti - fotojahti

Läti piiri lähedal tutvusime endise Laatre mõisa ja mõisapargi varemetega ja saime teada, et siin sündis August Kitzberg, samuti Anna Tõrvand-Tellmani abikaasa: sõjaväelane Juhan Tõrvand. Ikka infopagas Eda poolt kaasa ja rajale. Otsida tuli pisikestest kividest laotud seinu, akende  ja uste fragmente. Tuleb tõdeda, et jahilised olid osavad ja saak oli rikkalik.

Vahepeal põikasime vaatama Hendrikhansu Põrgut ja lavastasime legendid  „Suur roosa krokodill“ ja „ Lendav noor kotkas“. Teekond jätkus Vana-Kariste suunas. Sealt leidsid jahilised Saapaküla, uhke puujuurika, seltsimaja katuse, mälestustahvli. Lisaks tehti fotolavastus“ Saabas minu jalas“. Kõik said oma loovust näidata.

Edasi läks sõit Uue-Kariste suunas. Ja, et sõidu ajal tukk peale ei tuleks, oli osalejatel ülesanne leida tee ääres olev vana seisev buss ning kirjelda pärast bussi juures olevat ümbrust. Uskumatu, aga kõikide pilgud olid kogu teekonna vältel suunatud bussi aknast välja ja ega keegi tukkuma kippunud.

Uue-Karistes saime luusida vana veski ümbruses, lavastasime olukorra „Vee ületamine ilma sillata“ ja mõistatasime, mis seob Uue-Kariste bussipeatust Sakala ringkonnaga.

Naised pidasid jahti - fotojahti

Kui kõik peamurdmise ülesanded said lahendatud, tegime väikese ringkäigu Uue-Kariste rahvamajas ja loodavas Mulgi Muuseumis.

Peale ekskursiooni kinnitasime keha ning juba oligi aeg oma kodinad kokku korjata ja suund Viljandi poole võtta. Jahisaagiks olevad pildid loomulikult kaasas.

Tänusõnad Edale ja kogu jahiseltskonnale, abivalmis Mulgi muuseumi töötajale, ringkonna instruktorile ja Sakala maleva töötajatele. Ilma  Teieta ei oleks see meeleolukas seiklus Mulgimaal teoks saanud.

Järgmine →
Avastasime Viljandit!

Naised pidasid jahti -

See oli ringkonna esimene fotojaht marsruudil Abja-Laatre-Vana-Kariste ja Uue-Kariste Algust tegime Abjas Sakala ringkonna tegusad liikmed olid jahiks valmis. Varustus kaasas, asuti ühel maikuu laupäeval Lõuna-Mulgimaale teele. Püsside asemel võeti kaasa fotoaparaadid, padruneid asendasid tagavaraakud ning jahisaagina toodi kaasa hulk meeleolukaid pilte.