Buffet laud metsas Buffet laud metsas Meie naised käisid õppimas, kuidas teha pidulikku buffet lauda metsas piiratud võimalustega välitingimustes. Mis neil välja tuli - sellest allpool. Toitlustamine ← Eelmine Ringkonna rattamatk Põhja-Kõrvemaal Järgmine → Metsalaager pani proovile naiskodukaitsjate vastupidavuse Buffet laud metsas toitlustusgrupi õppus; pidulik toitlustamine välitingimustes

Katre, põhja jsk 30. juulil 2009

18.-19.07.2009 toimus Piirsalus NKK Tallinna ringkonna toitlustusgrupi õppus „Pidulik toitlustamine välitingimustes“.

Miks "pidulik" laud?
Kuna toitlustusgrupil on küllaltki kitsas valdkond ja enamus liikmeid on juba piisava välitoitlustuse kogemusega, siis tuli välja mõelda midagi uut ja hoopis erinevat, mis pakuks midagi nii vanadele kui uutele liikmetele. Pakutud variante oli palju, aga kõige enam käis ettepanekutest läbi sõna „pidulik“. Küll mõtlesime, et läheme restorani ja oleme peakokale abiks mõne piduliku eine valmistamisel, samas aga tekkis küsimus, kuidas on see seotud meie nn tavapärase tegevusega metsas ja kas sellisel juhul saaksime õpitut ka kusagil praktikas kasutada. Nii tuligi idee teha pidulik laud metsas - võimalikult lihtsatest ainetest, kasutades ka kohapeal leiduvaid materjale.

Algse plaani järgi pidime valmistama piduliku buffet laua ainult toitlustusgrupi liikmetele, aga nagu päris tihti juhtub, sattus meie planeeritud nädalavahetusega samale ajale ka Kaitseliidu õppus, kuhu oli samuti vaja meie toitlustajaid. Siis tekkiski Sirlel ja Maril idee kaks õppust ühendada.

Õppesõnad Palace´i kokalt
18. juuli hommikul sõitsime me Piirsalu õppepaika teadmisega, et õhtul tuleb meil valmistada pidulik laud ligikaudu 60-le mehele-naisele. Laagripaika jõudes oli Tallinna Maleva Valvekompanii õppusel osalejate imestus suur, et miks nii palju toitlustajaid korraga, kuna siiani oli neile süüa teinud ainult kaks inimest. Kuigi õppuse ülemaga oli meil kokkulepe olemas, siis ei saanud me teistele tegelikku põhjust avaldada.

Buffet laud metsas

Peagi saabus kohale õppuse juhendaja Lilia Kalbin, kelle põhitööks on koka amet hotellis Palace. Peale hommikukohvi alustasime õppuse teoreetilise osaga. Vaatasime pilte Lilia poolt valmistatud pidulikest laudadest ja kuulasime, millest miski asi koosneb ja kuidas täpselt valmistatud on. Saime teada, milliseid abivahendid buffet laua tegemisel olla võiksid ja millega neid õigete vahendite puudumisel asendada saaks.

Kui teooria oli kuulatud, tegime enne õhtust pidulikku osa väikese eelsoojenduse ja valmistasime kõigile lõunasöögi. Kuna meid oli palju, siis lõunaks pakutud spagetid hakklihaga ja supp valmisid kui iseenesest - ikka ja jälle oli kellelgi töö otsa saanud.

Tellistest buffet laud põldmarjaväätide all
Kui lõuna oli välja jagatud, hakkasime tegelema õhtuse buffet laua ettevalmistamisega. Vaja oli keeta munad, teha valmis erinevad määrded suupistete jaoks ning samas valmistada ka õhtuks supp ja praekartulid. Arvasime ju, et metsas mütanud meestele jääb ainult suupistetest väheks. Katsime laua , mis meie õnneks oli Kaitseliidu meeste poolt ise valmis ehitatud (vanadest tellistest jalad ja suur plaat lauaplaadiks).

Kui õppusel osalejad õhtusöögile saabusid, oli muidugi imestus suur, et miks selline laud ja kas nüüd on alati õppuse viimased õhtud nii pidulikud. Et ei tekiks asjatuid ootusi, tegi Mari lühikese tutvustuse meie õppuse sisust. Samas saime tänada ka enda õppuse juhendajat. Suur tänu talle veelkord. Sest nagu kõrvalolevatest piltidest näha võite, sai laud väga uhke ja lõppkokkuvõttes jagus toitu kõigile niipalju kui süüa jaksati. Saime väga palju kiita maitsva toidu ja ilusa laua eest, kuigi, mis seal salata, leidus ka üks rahulolematu õppusel osaleja, kes ei suutnud meie hoolikalt valitud ja seatud lauakaunistustes (ristikheina õied, karikakrad ja põldmarjaväädid) näha positiivset külge. Kuna olime juba metsa tulnud toidutegemise mõtetega, siis saime ka järgmisel päeval oma oskusi täiendada hommiku- ja lõunasööki tehes.

Lõppkokkuvõttes võib öelda, et oli väga tore, vaheldusrikas ja kasulik õppus - saime juurde kogemust ja kindlust vajadusel selline pidulik laud ka iseseisvalt metsas korraldada.

Pildid: ühistöö
Rohkem pilte galeriis.

Pildid galeriis.

18 -19 Meie naised käisid õppimas, kuidas teha pidulikku buffet lauda metsas piiratud võimalustega välitingimustes. Mis neil välja tuli - sellest allpool.

Buffet laud metsas

toitlustusgrupi õppus; pidulik toitlustamine välitingimustes