Küllit oli pikka aega vaevanud küsimus, miks öeldakse kindakirja kohta just “kiri” ja kas sellel on mingi seos ka meie tänase kirjutamisega. Ja uurimise järel selgus, et on. Kirja tähtsus ja tähendus on aja jooksul küll muutunud. Algselt oli põhjus puht praktiline. Rõivastele ja majapidamistarvetele kantud rõngad, ristid, kolmnurgad, kaheksakannad ja muud sümbolid aitasid eemal hoida kõike halba ja lisasid kandjale või tarvitajale väge. Meil levinud mustrid on mõjutusi saanud nii Euroopast kui Aasiast.
13.-19. sajandil siinmail valitsenud pärisorjuse tõttu kinnistusid mustrid teatud piirkondadesse. Inimestel polnud lihtsalt võimalik liikuda ja nii ei kandunud edasi ka kultuur. Tänu sellele saame me nüüd mustritest hõlpsasti välja lugeda seda, kust vallast või kihelkonnast on riideese pärit. Algne kaitsetähendus on kahjuks enamasti unustatud ja nii loemegi täna kirjadest hoopis teisi asju, kui mõnisada aastat tagasi.
Nüüdisajal on rahvamustrid kasutuses enamasti kaunistustena ning vahel on kandja valinud endale teadlikult oma kodukandi rahvamustrites rõivad. Ent kuna mustrite sügavam tähendus on unustatud, võib juhtuda, et kasutame sobimatuid märke ja värve. Selleks, et eksitusi ära hoida, tuleb rõivastel olevad kirjad enne läbi lugeda. Noor naine ei soovi ju kanda eaka leskproua märkides riideid. |
Naiskodukaitse tegevus
Väljaõpe, Tegevusvaldkonnad, Mentorlus, Tegevusplaan, Eelmised sündmused, Sündmuste arhiiv, "Ole valmis!" äpp
Tutvustus
Väärtused, Struktuur, Põhikiri, Sümboolika, Võsu õppe- ja puhkekeskus
Ajalugu
Enne II maailmasõda, Taasloomine, Virtuaalne muuseum, Naiskodukaitse juhid ajaloos, Aastaraamatud
Ringkonnad
Alutaguse, Harju, Jõgeva, Järva, Lääne, Põlva, Pärnumaa, Rapla, Saaremaa, Sakala, Tallinn, Tartu, Valga, Viru, Võrumaa
Astu liikmeks
Võta ühendust oma elukohajärgse ringkonna esinaise või instruktoriga, kontaktid leiad ringkondade alt. Loe liikmeks astumisest veel edasi..
Meie, naised
Sissejuhatus, Keskjuhatus, Persoonilood, Kõne Isamaale